Marketing i prodaja

Što je važnije: marketing ili prodaja?

Odjel prodaje i odjel marketinga u svakoj ozbiljnoj tvrtki imaju isti cilj: prodati više. Njihov posao trebao bi biti nerazdvojno isprepleten. Idiličnoj povezanosti smeta mali problem. Svaki od njih smatra da je prevladavajuća polovica.

Marketing je taj koji definira proizvod ili uslugu i pozicionira je na tržištu. Marketing definira sve prodajne alate, od sitnog logotipa, do company profile brošure s kojom briljira direktor. Prodaji preostaje samo da slijedi pravila i naredbe.

Prodaja je ona koji u stvari tvrtki zarađuju novac. Tu je cilj i smisao svega što tvrtka radi. Oni donose novac da bi drugi mogu živjeti.

marketing

zadaci: prodaja novim kupcima
ostvariti dovoljan broj primjerenih interesenata

zadaci: prodaja postojećim kupcima
neprestano učvršćivati svijest o svim ponudama proizvoda i usluga

prodaja

zadaci: prodaja novim kupcima
pretvoriti interesente u novac na najučinkovitiji način

zadaci: prodaja postojećim kupcima
podizati vrijednost kupnje i poticati češće vraćanje kupca

Marketing je sve ono što dovodi kupce. Ako ih ima premalo, odgovoran je odjel marketinga.
Prodaja je sve ono što donosi novac. Ako ga ima premalo, odgovoran je odjel prodaje.

izvor:http://www.marketingpobjednika.com/arhivMP/mp5.html